تولید محتوا بر اساس سئو ، از مهمترین چالش های هر وبسمتری است . اما باید بدانیم اصلا چرا چنین چالشی وجود دارد ؟
در عصر ارتباطات همهچیز در فضای به وجود آمده از طریق بستر اینترنت انجام میشود. در این میان پسازآنکه وبسایت خود را طبق استاندارهای ارائهشده گوگل ارائه نمودید و آن را بهینهسازی کردید تولید محتوای حرفهای بر اساس دادهها سئو گامی مهم و اساسی در جهت ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل است. بدون تولید محتوای مناسب و حرفهای هرگز نمیتوانید در کلماتی که برای گوگل رقابتآمیز هستید امتیاز کسب کنید.
در سئو سایت این تولید محتواست که حرف اول و آخر را میزند و یکی از موارد اساسی در بازاریابی اینترنتی همین تولید محتوا است. توجه داشته باشید اگر تولید محتوای ما بر اساس اصول حاکم برای سئو سایت باشد بازدیدکنندگان بیشتری امکان دسترسی به سایت شمارا خواهند داشت. سئو در دیجیتال مارکتینگ یکی از مواردی است که باید به آن توجه جدی نمود چراکه سودآوری بیشتری را به همراه دارد. یا سئو محتوای اهداف سازمانی خود را دنبال کنید.
تولید محتوا بر اساس سئو
سئو چیست:
سئو درواقع بهینهسازی محتوای تولید شده برای موتورهای جستجوگر است، طوری که مردم بهراحتی بتوانند با استفاده از کلمات مختلف نتایج جستجوی خود را پیدا کنند. محتوا درواقع اطلاعاتی است که بر روی وبسایت شما قرار دارد. سئو محتوای تولیدی شمارا برای بازدید از طریق موتورهای جستجوگر آماده میکند.
چگونگی تولید محتوا بر اساس سئو:
اصولاً تولید محتوا بر اساس سئو به بهینهسازی محتوای وبسایت شما برای موتورهای جستجوگر اشاره دارد، طوری که مردم بهراحتی بتوانند با استفاده از موتورهای جستجوگر کلمه موردنظر را جستجو کرده و به سایت شما برسند. تولید محتوا بر اساس سئو به معنی تولید هرگونه محتوایی اعم از تولید محتوای برای کسب کار اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ، مقالات و … که باهدف جذب ترافیک موتورهای جستجوگر صورت میگیرد محتوای بر اساس سئو نامیده میشود چراکه هدف از سئو افزایش بازدید و ترافیک سایت است. در ادامه به چگونگی تولید محتوا بر اساس سئو خواهیم پرداخت در ادامه نیز همراه ما باشید.
عنوان محتوا:
قبل از تولید محتوا بر اساس سئو ، یک عنوان مناسب برای محتوای خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در عنوان انتخابی شما باید حداقل یک عبارت کلیدی موجود در پست شما باشد. سئو در دیجیتال مارکتینگ سبب دیده شدن شما میشود. عنوان اهمیت فوقالعاده در الزام خواننده به خواندن ادامه مطلب دارد. پس عنوانی انتخاب کنید که با متن شما سازگار است.
کلمه کلیدی title:
یک از ابزار مهم در کسب امتیاز از گوگل استفاده از کلمات کلیدی در صفحات وب در تگ title است، این امر تأثیر بسزایی در دیده شدن سایت و همچنین بهینهسازی سئو دارد. درصورتیکه title شما با کلمات کلیدی آغاز شود. بر اساس داده آماری شما بازدید بیشتری را تجربه خواهید نمود و گوگل امتیاز بیشتری برای شما در نظر خواهد گرفت.
کلمات کلیدی در متا دسکریپشن (Meta Description):
استفاده از کلمات کلید در متا دسکریپشن (Meta Description) باعث ایجاد تمایز میان شما و رقبا شما میشود. توجه داشته باشید که متا دسکریپشن تأثیر چندانی در رتبهبندی ندارد و صرفاً باعث پیروزی شما بر رقبا میشود.
استفاده از کلمات کلیدی در تگ H1:
تگ H1 درواقع بهعنوان Title صفحات دوم وبلاگ و وبسایت شما است. پیشنهاد ما به شما برای افزایش رتبهبندی در گوگل این است که از کلمات کلیدی در ابتدای تگ H1 استفاده کنید تا بتوانید رتبه بهتری بگیرید.
کلمات کلید در تگ H2:
استفاده از کلمات کلیدی در H2,H3 تأثیرات مثبتی در رتبهبندی شما دارد و بهعنوان یک عنصر تکمیلی از آن یاد میشود.
چگونگی و تعداد استفاده از کلمات کلیدی در متن:
درگذشته نهچندان دور استفاده مکرر از کلمات کلید در متن باعث میشد تا موتورهای جستجوگر و گوگل رتبه بهتری را به وبسایت موردنظر بدهند و لذا پسازآنکه موتورهای جستجوگر دچار تغیر و تحول شدند و بهصورت هوشمند درآمدند. دیگر استفاده پرتکرار از کلمات کلیدی مزیت محسوب نمیشد به همین منظور استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی پرتکرار تأثیر منفی بر سئو سایت دارد برای همین باید کار را بهصورت عادی و طبیعی بهپیش برد تا بتوان رتبه بهتری گرفت.
پس میتوان با تولید محتوای مناسب و استفاده بجا از کلمات کلیدی سئو سایت را بهبود بخشید و از این طریق رتبه بهتر از گوگل گرفت. سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش بازدهی سایت را به دنبال خواهد.
متن کوتاه و طولانی کدام بهتر است:
برای بهینهسازی سایت و کسب امتیاز بیشتر بهتر است از تولید محتوای طولانی استفاده کنید چراکه محتواهایی که طولانی هستند از اعتبار بیشتری برخوردارند و به همین منوال میتوانند افراد بیشتری را جذب کنند و شمارا در رقابت با رقبا پیروز کنند. محتواهای کوتاه را میتوانید در کنار محتواهای طولانی برای بهتر دیده شدن سایت استفاده کنید. سعی کنید تولید محتوای شما کمتر از 300 کلمه نباشد چراکه گوگل محتواهای زیر 300 را نمیپسندد و درعینحال تلاش کنید که محتوای شما بیشتر از 2500 کلمه نیز نباشد] چون احتمال خواندنش پایین می آید.
تصاویر:
استفاده از تصاویر مرتبط با متن نقش مهمی در بهینهسازی سایت و افزایش امتیاز در گوگل دارد. برای اینکه بتوانید از تصاویر برای کسب رتبه استفاده کنید باید از کلمات کلیدی در نام تصاویر با تگ ALT و Title استفاده کنید.
استفاده از محتوای کپی و سئو:
استفاده از مطالب یکسان و کپی شده در وبسایتهای مختلف و یا استفاده از مطالبی که با بازنویسی تغییرات اندکی نسبت به متن اصلی دارد تأثیر منفی در سئو سایت دارد برای این منظور بهتر است از محتواهای کپی استفاده نشود چراکه موتورهای جستجوگر به این مورد حساسند و امتیاز منفی برای سایتهایی که محتوای یکسان دارند در نظر میگیرند. گوگل به تولید محتوای یونیک و دستاول علاقهمند است و برای آن ارزش زیادی قائل است.
استفاده از لینکهای خارج از سایت:
استفاده از لینکهای خارجی می تواند باعث پیشرفت سایت شما شود. میتوانید از طریق دریافت لینک با برخی سایتهای معتبر رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.
نکات کلیدی در تولید محتوا:
- محتوا بدون سئو اصلاً دیده نمیشود همینطور سئو بدون محتوا نیز کاربردی ندارد این دو مکمل یکدیگر هستند. اگر در تولید محتوا خود را ملزم به رعایت سئو نکنید شاید محتوای تولیدی شما هیچوقت دیده نشود بنابراین دیگر محتوای شما ارزشی ندارد چراکه هدف از تولید محتوا دیده شدن و افزایش بازید است و این افزایش بازدید است که محتوای شمارا ارزشمند و غنی میکند.
- یکی از پایههای اصلی سئو سایت محتواست اگر محتوا نباشد شما بر چه اساسی سئو را انجام خواهیم این محتوای سایت است که سئو را وارد بازی میکند.
- توسعه محتوا وبسایت نیز ازجمله مواردی است که باعث افزایش بازدید میشود.
- استفاده از مطالب بیشتر در وبسایت سبب میشود تا شما اعتبار بیشتری را کسب نمایید. وبسایتی که تنها یک صفحه دارد نباید انتظار داشته باشد که امتیاز بهتری بگیرد. استفاده از مطالب بیشتر و باکیفیتتر سبب میشود تا در اعتبارسنجی وبسایت شما بتواند رتبه بهتری را از آن خود کند. البته توجه داشته باشد هدف صرف مطالب نیست بلکه تولید مطالب باکیفیت است.
- محتوایی را تولید نمایید که کاربران اینترنتی به آن نیاز دارند و به دنبال آن هستند به زبان سادهتر بروز باشید.
بازاریابی محتوایی بر اساس سئو:
سئو جزئی جداییناپذیری از محتواست به همین منظور بخش مهمی از بازاریابی محتوایی در دیجیتال مارکتینگ و سایر وبسایتها بر عهده سئو است. تولید محتوا بر اساس سئو آغاز هر کسبوکاری است و ادامه هر وبسایتی به چگونگی بسترسازی محتوای سئو برمیگردد. هر وبسایتی دوست دارد در صفحه اول و در بهترین حالت در سه لینک اول باشد. این امر زمانی محقق میشود که بخشی از توجه و استراتژی خود را علاوه بر محتوا بر بهینهسازی سایت بر اساس محتوا بگذارید و از این طریق به بازاریابی وبسایت خود بپردازید.
وردپرس:
امروزه به کمک فناوری ابزار و نرم افزاهای جدیدی در اختیار مخاطبان قرار گرفته که به کمک آن میتوانند محتوا تولیدی خود را در سایت قرار دهند یک از این ابزار هوشمند وردپرس است. این ابزار به شما کمک میکند تا محتوای تولیدی خود را بر اساس استاندارهای ارائهشده گوگل تولید کنید و از عواید آن بهرهمند شوید. وردپرس ابزار هوشمندی در ارتباط با سئو در اختیار شما قرار میدهد.
سخن پایانی:
اصولاً محتوا با سئو معنی پیدا میکند. سئو یکی از ضروریات اصلی تولید محتواست که باید در راهاندازی وبسایت و تولید محتوا بدان توجه کرد عدم توجه به این مورد مهم ضررهای جبرانناپذیری به شما وارد میسازد به همین منظور شما میتوانید از افراد حرفهای در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید از عواید وبسایت خود بهرهمند شوید.
توجه داشته باشید هرچقدر هم که مطالب شما باکیفیت و کاربردی باشد زمانی که اصول مهم سئو در آن رعایت نشود چیزی از پیش نمیبرد و همچون مطالب متروکهای در گوگل جای میگیرد که خاک میخورد. پس بنابراین برای دیده شدن باید با علم روز همگام شد. سئو مناسب و حرفهای میتواند افزایش ترافیک و به طبع آن بازدید بیشتر را به دنبال داشته باشند. بازاریابی محتوا بخش مهمی از کسبوکارهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است که از طریق سئو انجام میشود.