دسته‌بندی نشده

 ۱۰ نکته برای اینکه در بازاریابی محتوا پیشرفت کنیم

محتوای

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_textblock size=’20’ font_color=’custom’ color=’#006308′]

این ۱۰ نکته به شما کمک می‌کند تا مخاطبین بیشتری را با سایت، خدمات و محصولات خود آشناسازید.

  1.  در فعالیت‌ها و برنامه‌هایتان، مشخص کنید که مخاطبین و مشتریان شما چه کسانی هستند، چه نیازهایی داشته و به دنبال چه هستند.
    این کار به شما کمک می‌کند که مشتری خود را دقیق بشناسید، از اهداف و نیازهای او باخبر شوید و پیام‌های خود را، دقیق به او منتقل کنید.
  2. سریعاً بحث فروش را پیش نکشید!

    اگر در اولین جملات در مورد خدمات و فروش محصولات خود صحبت کنید، مشتری به‌سرعت پیام شمارا رد می‌کند. بهتر است ابتدا اعتماد مشتری خود را کسب کنید و بعد موضوع فروش را مطرح نمایید. اگر در سایت خود، وسایل ورزشی می‌فروشید می‌توانید با گذاشتن ویدئویی کوتاه در مورد تأثیر ورزش بر سلامتی، اعتماد مخاطب خود را جلب نمایید. به این طریق، مردم متوجه می‌شوند که شما صرفاً یک فروشنده نیستید، بلکه قصد کمک به آن‌ها رادارید.

  3.  عناوین مناسبی برای مطالب سایت خود انتخاب نمایید.

    واقعیت این است که مردم ۵ برابر بیشتر از متن، به‌عنوان توجه می‌کنند؛ ولی متأسفانه ما برای انتخاب عنوان مطالب، وقت چندانی نمی‌گذاریم. عناوین بسیار مهم هستند چون تقریباً همه آن چیزی است که مردم در فهرست بندی موتور جست‌وجو می‌بینند؛ بنابراین باید عنوان مطالب، جذاب باشند. عنوان مطلب شما باید هم برای خواننده فریبنده باشد و هم شامل کلیدواژه‌هایی باشد که مردم هنگام جست‌وجو کردن برای آن موضوع به کار می‌گیرند؛ این کار باعث می‌شود موتورهای جستجو، مطالب شمارا از بین محتوای موجود، برگزیند.

  4. محتوای خود را از طریق خبرنامه‌های الکترونیکی به اطلاع دیگران برسانید.

    یکی از کارهایی که در این زمینه می‌توان انجام داد این است که در سایت خود، بخشی طراحی کنید تا ایمیل افراد را بگیرید و بعد قسمت‌هایی از محتوای جذاب مطالب خود را، از طریق ایمیل بفرستید. بخش‌هایی که از طریق ایمیل ارسال می‌کنید باید جذاب، مفید، کاربردی و قابل‌فهم باشد. به‌این‌ترتیب، مخاطب برای خواندن متن کامل مطلب به سایت شما خواهد آمد.

  5.  محتوای خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی به گوش دیگران برسانید.

    می‌توانید، بخش‌های مهم و جذابی از محتوای خود را انتخاب کرده و از طریق یکی از نرم افزارهای پیام رسان مانند کانالهای تلگرامی، توییتر، گوگل پلاس و… به گوش دیگران برسانید. یادتان باشد، این پیام‌ها را به متن کامل مطالب پیوند بزنید. بر این نکته چندین بار تأکید می‌کنیم که «در بحث بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان را به شدت جدی بگیرید!»

  6.  باید مدنظر داشته باشید این است که درست بنویسید!

    بله درست خواندید، ما از شما می‌خواهیم که به جمله‌بندی و ساختار ادبی مطالب خود توجه نمایید. بد نوشتن، غلط تایپی و گرامر ضعیف، از آفت‌های نوشتاری مطالب شما هست. اگر مطلب شما ازنظر نوشتاری صحیح نباشد، سطح معلوماتتان را پایین نشان داده و اعتماد مشتری نسبت به گفته‌های شما سلب می‌شود. بعد از نوشتن متن‌های خود، حتماً آن‌ها را ویرایش نمایید. در این باره در مطالب بعدی بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد.

  7.  در سایت خود مکانی برای تعامل با کاربران تهیه کنید.

    بخشی در سایت خود تهیه کنید که کاربران بتوانند سؤال‌های خود را از این طریق بپرسند و یا تجربیات خرید محصول را از این طریق با دیگران در میان بگذارند. این نکته باعث می‌شود کاربران به شما اعتماد کرده و بدانند که سؤالات، احساسات و تجربیات آن‌ها برای شما مهم است و این حس اطمینان را در آن‌ها به وجود می‌آورد.

  8. در سایت خود از ویدئو استفاده نمایید. ویدیو جذاب‌ترین محتوایی است از طریق آن می‌توان به بازاریابی پرداخت.

    با استفاده از ویدیوها شما می‌توانید پیام خودتان را به‌صورت بسیار قوی به مخاطبان منتقل کنید و روی آن‌ها تأثیرگذاری خیلی بیشتری داشته باشید. مزیتی که فیلم دارد این است که در آن می‌توان به معرفی محصول و یا شرکت خود بپردازید؛ البته این ویدئو می‌تواند حاوی مطالب آموزشی نیز باشد؛ و برای مخاطب شما چه چیزی بهتر از این؟!

  9. مورد دیگری که باید یادآوری کنیم این است که از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.

    به‌طور مثال؛ اینستاگرام، نرم‌افزاری است که عکس‌ها و تصاویر، اساس پیدایش آن است. این نکته بر اهمیت و جذابیت استفاده از تصاویر، تأکید می‌کند. یادتان باشد برای جذابیت پیام‌های خود از تصاویر باکیفیت و جذاب استفاده نمایید.

  10. آخرین مهم‌ترین نکته این است که خوب، جذاب و عالی بنویسید.

    متن پیام، بسیار مهم است. متن، واقعاً باارزش و حائز اهمیت است؛زیرا متن با موتورهای جستجو در ارتباط است. متن به‌اندازه‌ای مهم است که بسیاری از سایت‌ها تصمیم گرفته‌اند در کنار محصولات خود، بخشی به‌عنوان وبلاگ طراحی کنند تا توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کنند. شما نیز، زمانی که وب‌سایتتان دارای محتوای مفید و غنی شد، طراحی یک وبلاگ را آغاز کنید. البته برای این کار نگران نباشید، نرم‌افزارهای وبلاگ نویسی هم هستند که این کار را به‌طور خودکار انجام می‌دهند اگر نمی‌خواهید بخش وبلاگ را مستقیماً در وب‌سایت خود ایجاد نمایید. بلاگفا، پرشین بلاگ و… درراه اندازی یک وبلاگ به شما کمک می‌کنند.

این ۱۰ نکته را امتحان کنید تا ببینید درزمینهٔ بازاریابی محتوا چه اندازه پیشرفت کرده‌اید.

پیشنهاد ما به شما این است که قلم و کاغذ بردارید و برای پیشرفت درزمینهٔ بازاریابی محتوای سایت خود برنامه‌ریزی کنید. شاید لازم باشد چندین بار، چینش و محتوای سایتتان را بررسی کنید. با دقت بخش‌های مختلف سایت خود را ارزیابی کنید. هرروز کارهایی که در این زمینه انجام می‌دهید را یادداشت کنید. یادتان باشد هرچه در بازاریابی محتوا بیشتر پیشرفت کنید، بیشتر شناخته می‌شوید و بیشتر مخاطب جذب خواهید نمود.
حتی اگر قصد فروش مستقیم در وب‌سایت خود را هم نداشته باشید، محتوای مناسب، در شناخته شدن برند شما مهم‌ترین اثر را خواهد داشت.
[/av_textblock]

[/av_one_full]

دیدگاهتان را بنویسید