دسته‌بندی نشده

محتوا در فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

یکی از کسب‌وکارهای رسمی کنونی، فروشگاه‌ اینترنتی هستند این فروشگاه‌ها به فروش انواع کالاها می‌پردازند. پوشاک، لوازم آشپزخانه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، نوشت‌افزارها، وسایل برقی و دیجیتال ازجمله کالاهایی هستند که در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

مردم به‌آسانی به فروشگاه‌ اینترنتی اعتماد نمی‌کنند؛ زیرا گمان می‌کنند که کیفیت کالاهای این فروشگاه‌ها مطلوب نیست. بسياری از افراد، از اين ماجرا واهمه دارند که مبادا اطلاعات مربوط به کارت ‌بانکی آن‌ها توسط يک درگاه نامطمئن پرداخت الکترونيک، فاش شده و به دست افراد نااهل بيفتد. کندی اینترنت و قطع و وصل شدن‌های دائمی اینترنت نیز، بر موانع فروشگاه‌های اینترنتی افزوده است.

اما به‌تدریج و آهسته، فروشگاه‌ اینترنتی در میان مردم جا باز کرده است و کاربران حرفه‌ای از آن‌ها خرید می کنند. اکنون اعتماد مردم به فروشگاه‌های اینترنتی افزایش یافته است.

پیدایش فروشگاه‌ اینترنتی به سال 84 برمی‌گردد. زمانی که سعید و حمید محمدی پایه‌های فروشگاه اینترنتی “دیجی کالا” را پایه‌گذاری کردند. این فروشگاه، طرز فکر مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی را تغییر داد، باعث شد مردم بیشتر به خریدهای آنلاین اعتماد کنند، از خرید سنتی فاصله گرفته و به خرید اینترنتی گرایش پیدا کنند.

راه‌اندازی کسب‌وکار برای بسیاری از اولین کارآفرینان، تجربه‌ای بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده است. روزانه فروشگاه‌های اینترنتی جدید ایجاد بازار می‌شود. ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، به بررسی و تحلیل نیاز دارد تا بتوان در کنار سایر رقبا، به فعالیت پرداخت.

ما در این مقاله، شما را راهنمایی می‌کنیم که برای ساخت فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی نیاز دارید و عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی را توضیح خواهیم داد. یکی از محورهای اصلی این مقاله ” محتوای مناسب در فروشگاه‌ اینترنتی” است.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی باید چه کارهایی انجام داد؟

در قدم اول باید محصول فروشگاه خود را مشخص کنید.

فرض کنید می‌خواهید یک مغازه معمولی راه‌اندازی کنید. در قدم اول باید مشخص کنید که قرار است چه محصولاتی بفروشید. مانند صاحب یک مغازه لوازم‌خانگی که برند محصولات برقی و نوع آن‌ها را مشخص می‌کند، شما نیز باید در ابتدا برای خود معلوم کنید که قرار است چه جنسی را به فروش برسانید.

برای اینکه بدانید کدام محصول برای فروش مناسب‌تر است ابتدا علایق و توانایی‌های خود را مدنظر قرار دهید . انتخاب شما باید برحسب علاقه‌مندی‌های شما باشد. اگر به لباس و پوشاک علاقه‌مند هستید، فروشگاه فروش پوشاک و اگر به کاردستی و هنر علاقه‌مندید، کاردستی‌های خود را به‌صورت آنلاین بفروشید.

قدم دوم این است که حوزه فعالیت خود را مشخص کنید.

ببینید که در کدام حوزه علاقه‌مند به فعالیت هستید؟ در انتخاب این مورد اندکی درنگ کنید. بعضی از حوزه‌ها اشباع‌شده‌اند و رقابت با پیشکسوتان آن‌ها کار سختی است. بخش از بازار فروش اینترنتی را انتخاب کنید که دست‌نخورده است و کمتر به آن توجه شده است.

قدم سوم این است که مشتری‌های هدف خود را مشخص کنید.

منظور از مشتری هدف این است که چه کسانی و از چه قشری اقدام به خرید محصولات شما خواهند کرد. مثلاً مشتریان هدف فروشگاه خرید محصولات ورزشی، ورزشکاران و جوانان علاقه‌مند به ورزش هستند.

خواندن مقاله پرسونای مخاطب به شما کمک می‌کند مخاطبین سایت خود را دسته‌بندی کنید.

قدم چهارم این است که بازنگری کنید.

در مورد ایده و هدف خود بازنگری کنید. اطمینان دارید که افراد در قبال محصولات شما پول می‌پردازند؟ قیمت محصولات شما منطقی است؟ نیازی به محصولات شما در بازار وجود دارد؟

قدم پنجم این است که سیستم مدیریت محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب نمایید. وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) در جهان است. با استفاده از افزونه قدرتمند ووکامرس، شما می‌توانید نرم‌افزار وردپرس خود را به یک فروشگاه آنلاین قدرتمند تبدیل نمایید.

فروشگاه آنلاین مجنتو، یک سیستم مدیریت محتوای آنلاین مخصوص کار و تجارت الکترونیک است. سیستم مدیریت محتوای جوملا و نصب افزونه VirtueMart ، فروش اینترنتی سایت شما محقق می‌شود.برای راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین از سیستم مدیریت محتوای پرستا شاپ نیز می‌توانید استفاده کنید.

قبل از انتخاب سیستم مدیریت محتوا، با سیستمی کار کنید که برایتان راحت‌تر باشد.

قدم ششم این است که برای دریافت نماد اعتماد اقدام کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت enamad.ir مراحل دریافت نماد را آغاز کنید تا هرچه سریع‌تر آن را دریافت کنید. پس از ثبت‌نام می‌بایست تعهدنامه‌ای را امضا کنید و برای نماد ارسال کنید.

پس از انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب و ساخت فروشگاه آنلاین شخصی‌تان، کار شما تازه شروع می‌شود.

معجزه‌ای به نام محتوا

یکی از راه‌های خوبی که می‌توانید تعداد بازدیدهای خود را با آن افزایش دهید و مشتریان تازه‌ای داشته باشید این است که آن‌ها را جذب محتوای موردعلاقه‌شان کنید. محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی، باید کالا یا خدمات شما را دربر ­گیرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که محتوا برای فروشگاه اینترنتی شما می‌تواند معجزه کند.

بسیاری از مشتریان آتی شما، محصولات شما را نخواهند خرید مگر اینکه حداقل هفت بار آگهی تبلیغاتی شما را دیده باشند.

برای تولید محتوای فروشگاه‌های اینترنتی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

  • انتخاب کنید که نوع محتوای سایت شما چه می‌خواهد باشد.

همان‌طور که می‌دانید مقالات طولانی در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر مفید هستند. مقالات و اطلاعیه‌های مطبوعاتی مرتبط با کسب‌وکار شما به بازاریابی سایتتان کمک می‌کند. با تولید محتوا در مورد موضوعی پرطرفدار، شانس دیده شدن شما در میان مردم افزایش پیدا می‌کند. مقالات را می‌توانید به‌صورت نقد و بررسی، آموزش گام‌به‌گام و یا سؤالات متداول تهیه کنید که طرفداران بیشتری دارد. عکس و فیلم را فراموش نکنید، اگر برایتان امکان‌پذیر است برای افزایش اثرگذاری محتوای سایتتان، از فایل‌هایی ویدئویی استفاده کنید.

  • در مورد نیازهای مشتریان خود تحقیق کنید.

آیا مشتریان خود را به‌خوبی می‌شناسید؟ آیا از نیازهای کاربران خود اطلاع دارید؟ ضروری است قبل از شروع هر کاری، از ویژگی‌ها و نیازهای مشتریان خود آگاهی داشته باشید. در مورد کلمات کلیدی که مشتریان شما در اینترنت جستجو می‌کنند تحقیق کنید. بر اساس کلمات کلیدی به‌دست‌آمده ایده‌های مناسب و کاربردی خود را اجرا کنید. یادتان باشد نیازهای مشتریان را همواره مدنظر داشته باشید.

  • بازار هدف خود را می‌شناسید؟

همواره باید تصور مناسبی از بازار هدف خود داشته باشید. درباره بازاری که می‌خواهید کالایتان را در آن بفروشید، مانند یک کارشناس بازار فکر کنید. قدرت کلمات را باور داشته باشید. به مکان مناسبی که باید در آن تبلیغ کنید فکر کنید و ببینید مردم چه می‌خواهند؟ پس از شناخت بازار هدف و تعیین شخصیت و نیازهای مشتریان خود باید به تبلیغات فروشگاه خود فکر کنید.

  • در شبکه‌های اجتماعی برای فروشگاه خود متن تبلیغ بنویسید.

شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و لینکدین از شبکه‌های اجتماعی مهمی هستند که می‌توانند صدای کسب‌وکار شما را به‌خوبی به گوش دیگران برسانند. امروزه اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین فضاهای مجازی برای فروش محصولات تبدیل شده است؛بنابراین فعالیت خود را در اینستاگرام به‌خوبی انجام دهید. شما از طریق اینستاگرام می توانید مشتریان بسیاری به دست آورید. تا جایی که می‌توانید از هشتگ های مرتبط با فعالیت خود استفاده نمایید. همچنین با ترتیب مسابقات، خود را به مشتریان بشناسانید و فعالیت خود را گسترش دهید. با راه‌اندازی یک کانال تلگرام شما می‌توانید هزاران هزار مشتری را به سمت خود جذب نمایید. تخفیف محصولات و پیشنهاد خرید محصولات خود را در کانال تلگرام خود قرار دهید. اطلاعات پروفایل لینکدین خود را تکمیل نمایید. مطالبی را ارسال نمایید که به حوزۀ فعالیتتان مرتبط هستند. ویدئوهای خود را در آپارات قرار دهید و به نام کسب‌وکار خود ثبت نمایید. فیسبوک، توئیتر و پینترست از دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند به‌عنوان بستری مناسب برای تبلیغ مورد استفاده قرار گیرند.

  • با این روش‌ها فروشگاه خود را متمایز کنید.

تاکنون نکات مهم راه‌اندازی فروشگاه را برای شما بازگو کرده‌ایم. اکنون راه‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که باعث تمایز شما و رقیبانتان خواهد شد.

  • در مورد محصولات و خدمات خود صحبت کنید

در مورد محصولات خود با مشتریانتان صحبت کنید. محصولاتتان را مورد نقد و برسی قرار دهید. اجازه دهید تا دیگران نظراتشان را در مورد سایت و خدمات‌دهی شما بیان کنند. این کار در جلب اعتماد مشتریان دیگر نقش به سزایی دارد.

  • مصاحبه کنید.

با فردی موفق در مورد کسب‌وکار خود مصاحبه کنید و از وی مشاوره بگیرید. وجه مثبت این فرد، به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد.

  • وبلاگ بسازید.

برای کسب‌وکار خود وبلاگ بسازید و در آن مقالات و مطالب ارزشمند و مفید قرار دهید. وجود وبلاگ، یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های موجود برای جذب مشتریان و بازدیدکنندگان است. موافقان و مخالفان شما، مطالب جنجال‌برانگیز وبلاگتان را می‌خوانند و در مورد آن نظر می‌دهند. این کار،روشی بسیار خوب برای شناساندن نام تجاری شماست. در جواب دادن به نظرات مشتریان خود اصل” با دوستان مروت با دشمنان مدارا ” را سرلوحه خود قرار دهید!

  • با مخاطبان خود ارتباط تصویری برقرار کنید.

فیلم یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ارتباط با مشتریان است. مشتری شما، فیلم شما را دوست خواهد داشت مخصوصاً اگر در فیلم خود به آموزش بپردازید یا محصولات خود را معرفی و نقد کنید.

  • ایمیل کاربران را نزد خود نگه‌دارید و آن‌ها را شگفت‌زده کنید.

در مقاله “اهمیت محتوا در ایمیل مارکتینگ” در مورد اهمیت ایمیل‌های مخاطبین صحبت کرده‌ایم، چنانچه این مقاله را نخوانده‌اید، هم‌اکنون آن را مطالعه کنید. به علت اهمیت ایمیل‌های کاربران، از آن‌ها بخواهید تا ایمیل خود را در فرم وارد کنند. ایمیل مشتریان خود را نگه‌دارید و بعدها با تخفیف باورنکردنی محصولات آن‌ها را شگفت‌زده کنید.

  • درباره هر محصول کامل و شفاف توضیح دهید.

هر محصول را با تمام ویژگی‌هایش به‌صورت کامل و شفاف بنویسید. با مخاطب خود صادق باشید، زیرا صداقت شما در یاد مخاطب می‌ماند. بگذارید به شما فوت استادی نوشتن در فروشگاه اینترنتی را یاد بدهم. در متنی که برای هر محصول می‌نویسید خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید در عین مشابهت با سایر رقبا، متفاوت باشید. زبان‌ها و لحن‌های گوناگون به سایت شما تنوع می‌بخشد و باعث می‌شود مخاطب از هر جای ایران و با هر سطح سوادی به سمت شما سوق پیدا کند. محتوای محصولات فروشگاه اینترنتی را براساس شخصیت های متفاوت مخاطبین خود تولید کنید.با این کار می توانید مخاطبین گوناگون را جذب فروشگاه اینترنتی خود کنید.

از اینکه شجاعت به خرج دادید و کسب‌وکار موردعلاقه خود را راه‌اندازی کردید به شما تبریک می‌گوییم. نکاتی که در این مقاله گفته‌شده مانند نقشه راه است که باید اجرای آن را در برنامه کاری خود قرار دهید. فروشگاه خود را با محتوا و مطالبی غنی، پربارتر کنید. برای تولید محتوای سایت خود وقت بگذارید و بعد خواهید دید که چگونه معجزه محتوا چگونه کار خودش را می‌کند.

در مقاله‌های بعدی نیز موضوعات مهمی را با شما در میان خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید…

2 دیدگاه در “محتوا در فروشگاه اینترنتی

  1. علی گفت:

    بسیار زیبا بود و سپاسگزارم

    1. مهسا خورشیدی گفت:

      خواهش می کنم، انشاالله بهره کافی رو برده باشید

دیدگاهتان را بنویسید