دسته‌بندی نشده

عنوان محتوا چقدر در جذب بازدید کننده تاثیر دارد؟

عنوان

در مطالب قبلی در مورد اهمیت محتوا و عناوین محتوا صحبت کرده ایم. با خواندن مقاله “چگونه موضوع انتخاب کنیم؟” به احتمال زیاد، در انتخاب موضوعات مطالب سایت خود سریع­تر عمل می­کنید. در این مقاله نیز می­خواهیم شما را شگفت ­زده کنیم.
اینبار از اهمیت عناوین برای شما سخن گفته­ ایم.

 

عنوان

 

عنوان چقدر تأثیر دارد؟

شاید این جمله را بارها در جاهای مختلف دیده و شنیده باشید و ما هم بارها تکرار کرده ایم که در دنیای مجازی محتوا پادشاه است، این جمله کاملاً درست است، همان‌طور که هر پادشاهی نیاز به تاج دارد، در دنیای مجازی، “سلطان محتوا” تاجی هم بر سر دارد.

فرض کنید به سرزمینی قدم گذاشته‌ایم و به قصر پادشاه دعوت‌شده‌ایم، با دیدن پادشاه اولین چیزی که به چشممان می‌آید چیست؟ تاج پرزرق‌وبرق پادشاه.

در هنگام رویارویی با سلطان محتوا ، اولین چیزی که می‌بینیم تاج اوست که بر سر دارد. با این مثال می‌خواهیم شما را برای خواندن مقاله امروز آماده کنیم. در این مقاله شما بااهمیت “عنوان مقالات” آشنا خواهید شد و می‌فهمید عنوان محتوا تا چه اندازه تأثیرگذار است. منظور ما از عناوین محتوا، عنوان ایمیل‌های تبلیغاتی، ویدئو، عکس، مقاله و دیگر قالب‌های تولید محتوا است. به شما قول می‌دهیم که از خواندن این مقاله لذت می‌برید؛ زیرا رازهایی به شما خواهیم گفت که تاکنون نشنیده‌اید. با خواندن این مقاله، شما ازاین‌پس، عناوین جذاب‌تری خواهید نوشت و با این کار به رونق کسب‌وکار اینترنتی خود رونق قابل‌توجهی خواهید داد.

 

عنوان

مهم‌ترین معیار: عنوان

شاید اغراق نباشد اگر بگویم تأثیرگذارترین معیار، برای اینکه کاربران، مقالات وب‌سایت شما را انتخاب کنند،عناوین هستند؛ یعنی افراد از روی عناوین مقالات تصمیم می‌گیرند که سراغ مقاله‌ها بیایند و آن را بخوانند یا اینکه از آن به‌راحتی بگذرند.

باوجود نقش و اهمیت عناوین، اکثر اوقات، در وب‌سایت‌ها یک عنوان کاملاً ساده و بی‌روح برای مقالات انتخاب می‌شود و بدیهی است که عناوین ساده هیچ جذابیتی برای کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت شما نخواهد داشت و آن‌ها را دعوت به اقدام نخواهد کرد.

دیوید اگیلوی، پدر علم تبلیغات، در کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی می‌گوید: “عناوین 5 برابر بیشتر از مطلب خوانده می‌شود.” این جمله یعنی 90 درصد افراد اول عنوان مطالب را می‌خوانند و اگر جذبشان کرد سپس به خواندن مطلب ادامه میدهند و فقط 10 درصد آن‌ها اول سراغ خواندن متن مطالب می‌روند.

اگر بخواهیم طبق این گفته‌ی دیوید اگیلوی مقالات خود را بنویسیم، باید 90 درصد وقت خودمان را برای انتخاب یک عنوان جذاب، مناسب و تأثیرگذار صرف کنیم و تنها 10 درصد زمان را برای نوشتن مقالات بگذاریم. بنابراین تعریف، . اگر ده ساعت برای نوشتن مقاله‌ای وقت دارید، نه ساعت برای انتخاب عناوین وقت بگذارید و یک ساعت برای نوشتن متن مقاله خود زمان بگذارید. این نکته پیشرفت شما در جذب مخاطب را تضمین می‌کند؛ اما متأسفانه اکثر اوقات، در نوشتن محتوا، برخلاف این توصیه عمل می‌شود.

افراد اکثر وقت خود را برای تحقیق و نوشتن مقالات صرف می‌کنند، اما برای نوشتن عنوانی جذاب و مؤثر هیچ زمانی را صرف نمی‌کنند و چکیده‌ای از مطلب را برای عنوان قرار می‌دهند.

گام عملی: ازاین‌پس برای انتخاب عناوین مطالب خود بیشتر وقت بگذارید. برای شروع می‌توانید زمان انتخاب عناوین مقالات خود را دو برابر کنید.

مثل روزنامه‌فروشی!

در اینجا وب‌سایت شما به یک مغازه روزنامه‌فروشی تشبیه می‌شود. تعداد زیادی روزنامه در بیرون از مغازه شما خودنمایی می‌کند و شما نمی‌دانید از بین آن‌ها کدام را انتخاب کنید. شما مشغول خواندن تیتر روزنامه‌ها می‌شوید و درنهایت روزنامه‌ای را انتخاب می‌کنید که تیتر جذاب و هیجان‌انگیزی داشته باشد. در میان مطالب متعدد سایت شما، مخاطب به سمت مطلبی می‌رود که شوق‌انگیز و جالب است.

نوشتن عناوین جذاب برای مقالات، یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدهای بیشتر است و نوشتن عناوین جذاب برای نوشته‌ها، نظر کسانی که در گوگل مطلب ما را می‌بینند را جلب می‌کند. اگر از عناوین گیج‌کننده و ابهام‌برانگیز استفاده کنید، بخشی از خوانندگان را از دست خواهید داد. عنوان باید به ‌سادگی و به ‌راحتی خواننده را به ادامه آگهی هدایت کند و جای حدس و گمان باقی نگذارد .اگرچه درصد تأثیرگذاری عناوین مختلف با یکدیگر فرق دارند، اما نکته مهم در همه آن‌ها این است که عنوان مهم‌ترین بخش مطالب است.

عوامل زیادی در تأثیر عنوان شما نقش دارد:

تعداد واژه‌ها، تعداد سطرها، اندازه‌ حروف و استفاده از بازی با کلمات. یک عنوان موفق باید توجه مشتری احتمالی را جلب کند، در او علاقه‌ای برانگیزد و درنهایت او را وادار به خرید کند.

یافتن کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت وب‌سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که متخصص سئو و مدیر وب‌سایت، انجام می‌دهم تا از طریق آن بتواند عناوین مناسبی برای صفحات وب‌سایت خود انتخاب نماید. در مقاله “چگونه عنوان انتخاب کنیم؟” مفصل، عملی و کاربردی درباره کلیدواژه‌ها و ابزارهای انتخاب عناوین صحبت خواهیم کرد.

 

عنوان

آیا تابه‌حال به اهمیت عنوان قالب‌های مختلف محتوا اندیشیده‌اید؟ در ادامه این مقاله بااهمیت عناوین قالب‌های مختلف آشنا خواهید شد.

 

عنوان

اهمیت عنوان مقالات

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم تأکید می‌کنیم که همه افراد متن مقالات را مطالعه نمی‌کنند؛ اما اکثریت مخاطبین عناوین مطالب را می‌خوانند. با کمک عناوین نوشته‌های خود، دست مخاطب را بگیرید و از او بخواهید چنددقیقه‌ای مهمان سایت شما باشد و نگاهی به نوشته‌ها و بخش‌های مختلف سایت شما بیندازد. یادتان باشد دقیق و ویژه بودن عناوین، باعث اعتبار نوشته می‌شود.

عنوان

اهمیت عنوان عکس

عکس‌های خود را چه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌گذارید و چه در وب‌سایت خود قرار می‌دهید، لازم است برای عکس خود عنوانی جذاب انتخاب کنید. عناوین عکس باید اطلاعاتی به بیننده دهد. عنوان می‌تواند بیننده را به موضوع عکس علاقه‌مند کند. هرچه عناوین اطلاعات بیشتری به بیننده بدهد بهتر است. با این عبارات نتیجه می‌گیریم که عنوان عکس نیز بسیار مهم است.

 

عنوان

اهمیت عنوان اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ترکیبی از متن و عکس است، پس تمام آنچه در مورد اهمیت عنوان متن و عکس گفته‌ایم در مورد اینفوگرافیک نیز صدق می‌کند. به‌علاوه در نظر داشته باشید، عناوین اینفوگرافیک از قبل به مخاطب اعلام می‌کند که هدف از ایجاد  این اینفوگرافیک چیست و با خواندن و دیدن این قالب محتوا، به چه چیزی دست پیدا می‌کند.

اهمیت عنوان ویدئو

عنوان

آیا شما در سینما، به تماشای فیلمی بدون نام نشسته‌اید؟خیر. به اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی بسیار رایج است. برای جلب‌توجه مخاطبین و کاربران فضای مجازی، ویدئوهای خود را عنوان گذاری کنید. عنوان ویدئوها، به مخاطب اعلام می‌کند که در این ویدئو چه چیزی به او انتقال داده می‌شود.

عنوان

اهمیت عنوان کتاب‌های الکترونیکی

بسیاری از شما، در سایت خود، کتاب الکترونیکی برای دانلود یا خرید گذاشته‌اید. عنوان کتاب‌های الکترونیکی افراد را ترغیب می‌کند تا کتاب را دانلود کرده یا ایمیل خود را در اختیار شما بگذارند.

علاوه بر اهمیت عناوین در انواع قالب‌های محتوا، عنوان متن‌های تبلیغاتی، نامه‌های الکترونیکی و… نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

عنوان

اهمیت عنوان نامه‌های الکترونیکی

وارد جعبه نامه‌های الکترونیکی خود می‌شوید و می‌بینید که چندین نامه جدید وارد صندوق پستی الکترونیکی شما شده است. از بین تعداد زیاد نامه‌ها، کدام را باز می‌کنید؟ طبیعی است که نامه‌ای را باز کنید که عناوین جذاب‌تری دارند. قرار نیست  عناوین شما خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد، می‌توانید از عناوین خاص و خلاقانه کمک بگیرید.

 

عنوان

در عناوین به‌کاربرده در صفحه محصول دقت کنید.

عناوین محصولات شما، شانس فروشتان را افزایش می‌دهد. عناوین عجیب‌وغریب و کلی مشتری را می‌راند و عناوین واقعی، اعتماد مخاطب را جلب می‌کند. شاید در صفحه محصول خود به‌جای عنوان “پیراهن شگفت‌انگیز و رویایی” بهتر است بنویسید “پیراهن نخی مناسب فصل تابستان”. ضمن در نظر گرفتن مخاطب و نیازهای او، عنوانی انتخاب کنید که توصیف کننده جنبه ها و مزایای محصول شما باشد.

علاوه بر تمام آنچه گفته‌ایم، لازم است به نکاتی درباره اهمیت عناوین در صفحات سایت اشاره کنیم. اگرچه در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود، عناوین صفحات را انتخاب کرده‌اید، اما هنوز هم برای تصحیح عنوان صفحات سایت دیر نیست.

عنوان

عنوان صفحات سایت

عنوان صفحه سایت شما در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شود. عنوان صفحه سایت شما، اعتبار کسب‌وکار شماست. عناوین صفحات، تأثیر زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت و می‌توانید با تعریف درست آن میزان ورودی سایت خود از گوگل را افزایش دهید. بنابراین لازم است برای انتخاب عنوان صفحات سایت خود وقت بگذارید.

 

عنوان

عنوان در پویش‌های اجتماعی

تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام شاهد آن بوده‌ایم که با هشتک گذاری و نوشتن عبارتی افراد را به بازاریابی کسب‌وکار خود دعوت می‌کنند. متنی که بعد از هشتک نوشته می‌شود مانند عنوان آن پویش دسته‌جمعی است. هرچه عناوین جذاب‌تر در نظر گرفته شوند، شاهد پویش پویاتری خواهیم بود.

 

موافقید مباحث گفته‌شده را با هم مرور کنیم؟ در این مقاله از اهمیت عناوین مناسب در قسمت‌های مختلف سایت، صفحه محصول و… گفتیم. گفتیم که عنوان چندین برابر متن موردتوجه مخاطب قرار می‌گیرد. جان کلام این نوشته این جمله است:” یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای افزایش سریع فروش، استفاده از عناوینی است که مخاطب را ترغیب می‌کند. ترغیب مخاطب او را وادار می‌کند تا نوشته‌های شما را بخواند، سایت شما را  به دیگران معرفی کند، در شبکه‌های اجتماعی همراهتان باشد یا با شما تماس گرفته و محصولات یا خدمات شما را سفارش دهد.”

از شما می‌خواهیم برای مقالات و رویدادهای آینده سایت خود عناوین جذاب‌تری انتخاب کنید. می‌توانید از روش طوفان فکری و یا مشورت با افراد شایسته استفاده کنید تا در انتخاب عناوین موفق‌تر باشید. پیشنهاد ما به شما این است که برای موفقیت در تصمیم‌گیری و انتخاب عناوین مقاله “چگونه عنوان انتخاب کنیم؟” را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید