دیجیتال مارکتینگ, شبکه های اجتماعی, وبمستری

اصولی که باید در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رعایت کنیم

شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر برندها و شرکتها دارای یک وب سایت هستند پس باید یک منبع یا مرجع برای مطالب خود داشته باشیم تا بتوانیم کاربران را از شبکه‌های اجتماعی به سمت سایت خود هدایت کنیم این امر سبب افزایش بازدید و ترافیک سایت شده و در نتیجه به بهبود رتبه سایت برند شما کمک خواهد کرد.

اما در شبکه‌های اجتماعی نکات بسیاری وجود دارند که باید رعایت شوند تا مخاطبین به خوبی جذب شوند، اینطور نیست که صاحب برند با درج هر مطلب یا تبلیغی انتظار فروش دوچندان یا افزایش بازدید سایت خود را داشته باشد چرا که مطالب و محتوایی که شما برای تبلیغات خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید بسیار مهم هستند و باید طوری ارائه شوند تا مخاطب جذب شده و مشتاق خرید از محصولات شما شود.

در ادامه نکاتی را باهم بررسی می‌کنیم که باید در شبکه‌های اجتماعی رعایت کنید تا بتوانید یک بازاریابی موفقی را در شبکه های اجتماعی تجربه کنید.

صرفاً تبلیغ نکنید!:

عده‌ای از افراد هستند که تصور می‌کنند برای رشد سریعتر و بهتر در شبکه‌های اجتماعی و افزایش فروش خود باید مطالبی بذارند و به انواع روش‌ها برند خود را معرفی کنند که این امر یعنی “صرفاً تبلیغ“!، با توجه به این کار باید گفت که نه تنها وقت خود را تلف می‌کنید بلکه شما در واقع مخاطبین و مشتریان را از خود دور می‌کنید!

شما باید خود را همراه و همگام تا مشتری فکر نکند شما یک تاجر هستید که قصد دارد صرفاً محصولات خود را بفروشید و اصلاً به فکر مشتری نیستید!

اگر محتوا و مطالب شما به گونه‌ای باشد که به مشتری چنین حسی را القا کند شما شکست خواهید خورد پس در درجه اول شما باید خود را دوست دار و همراه مشتری معرفی کنید و با ارائه مطالب مفیدی در زمینه کاری خودتان ابتدا مشتریان را به سمت خود جذب کنید و سپس در بین این مطالب شما باید به تبلیغات بپردازید.

برای مثال اگر شما یک برند تولید کننده مبل هستید نباید انواع مدل‌های مبل خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و انتظار این را داشته باشید که در همان اول کار فروش چند برابری داشته باشید در قدم اول باید شما مطالبی از این دست در اختیار مشتری قرار بدهید:

  • راه‌های تشخیص یک مبل خوب چیست؟
  • چه مدل مبلی برای چه مدل خانه‌ای مناسب است؟
  • حالت مبل باید چگونه باشد تا برای سلامتی مضر نباشد؟
  • جنس رویه مبل باید از چه جنسی باشد تا برای سلامتی مضر نباشد؟
  • و…

شما با تولید چنین مطالبی در واقع خود را دوست دار و همراه مخاطب معرفی می‌کنید که سبب می‌شود شما را دیگر به چشم یک فروشنده نبینند، پس از انجام این دست از کارها شما باید کم کم محصولات خود را به صورت غیر خود خواهانه خدمت مشتریان خود معرفی کنید!.

با روش‌های مختلف سعی نکنید خود را موفق‌تر کنید!:

عده از دوستان هستند که برای افزایش سریع فروش خود دست به خرید دنبال کاننده یا فالوور میزند باید بگوییم که این کار کاریست بی فایده پس سعی نکنید با این کارها خود را جلو بیاندازید چراکه هیچ کاری بدون زحمت و تلاش به ثمر نمی‌رسد.

شما با این کار به محبوبیت حقیقی و واقعی دست پیدا نمی‌کنید در واقع شما باید به جای اینکار برای خود یک برنامه ریزی منظم و بلد مدت بچینید و طبق آن پیش بروید.

 

شبکه اجتماعی و مخاطبین مناسب با برند خود را بشناسید:

افراد تازه کار فکر می‌کنند برای موفقیت هرچه سریعتر باید در تمام شبکه‌های اجتماعی که وجود دارد حضور داشته باشند و فعالیت‌های خود را گسترده کنند تا به موفقیت برسند که این طرز فکر کاملاً اشتباه است چرا که اگر همین زمان را صرف یک یا دوتا شبکه اجتماعی کرد می‌توان نتیجه بهترین را کسب کرد که برای انتخاب این دو شبکه اجتماعی شما باید بازارهدف و نوع مخاطبین را با توجه به برند خود شناسایی کنید.

شناخت مدل بازاریابی شبکه اجتماعی:

در همهٔ شبکه‌های اجتماعی نباید به یک نحو بازاریابی کرد چرا که هر شبکه اجتماعی مدل خود را برای تبلیغ دارد و شما مسلما آن طوری که در اینستاگرام بازاریابی می‌کنید اگر در توئیتر بازاریابی کنید قطعاً شکست خواهید خورد پس شما باید با استراتژی‌های هر شبکه اجتماعی که قصد استفاده از آن را دارید به خوبی آشنا باشید.

 

خود را همیشه جای مخاطب بگذارید:

این را می‌توان کلید اصلی موفقیت در بازاریابی اینترنتی در هر شبکه اجتماعی دانست چرا که اگر به این نکته توجه شود بسیاری از فاکتورهایی که مخاطبین را راضی نگه می‌دارند را شناسایی خواهید کرد، برای مثال:

اگر در تولید محتوای خود را جای مخاطب قرار دهید به این نکته پی می‌برید که مخاطب چرا باید مطلب شما را بخواند؟ نکته جذاب مطلب شما کدام است؟ آیا اصلاً مطالب شما ارزش خواندن و به اشتراک گذاری را دارد؟

با کمک این نکته شما می‌توانید مطالبی را تولید کنید که توجه مخاطبین را جلب کنند و سبب اشتراک گذاری توسط آنها شود.

عناوین در تولید محتوا:

در تولید محتوا در هر زمینه‌ای اولین چیزی که مورد توجه و بازدید قرار می‌گیرد عناوین مطالب هستند چرا که اگر عنوان یک مطلب جذاب و توصف کننده محتویات مطلب نباشد قطعاً آن مطلب رد خواهد شد و توسط مخاطبین خوانده نخواد شد پس باید نکات لازم در درج عناوین جذاب را رعایت کرد.

کسب اعتبار:

کسب اعتبار در اینترنت تمام چیزیست که یک برند نیاز دارد تا به موفقیت برسد اما برای رسیدن به این اعتبار باید چه کار کرد؟

برای رسیدن به این اعتبار نکات مختلفی وجود دارند که چندتا مهم‌ترین آنها به شکل زیر است:

  • کلیه مطالب شما باید تولید شده توسط خود شما باشند و کپی نباشند.
  • مطالب شما باید هدف دار باشند و صرفاً برای بروزرسانی نباشند.
  • تصاوری که استفاده می‌کنید را حتماً به صورت انحصاری تهیه کنید و کپی نکنید.
  • و…

کلمات کلیدی:

همیشه برای درج مطالب در سایت خود یا در شبکه‌های اجتماعی باید کلمات کلیدی مرتبط با برند خود را شناسایی کنید تا با استفاده از آنها خود را معرفی کنید این کلمات کلیدی به شما کمک خواهند کرد تا برند خود را سریعتر بشناسانید و ترافیک و بازدید بیشتری را هم در سایت و هم در شبکه‌های اجتماعی بدست بیاورید همچنین با استفاده از این کلمات در وبسایت خود می‌توانید سئو سایت خود را نیز بهبود ببخشید.

 

با توجه به نکاتی در این مقاله ذکر شد شما می‌توانید کسب و کار خود را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی رونق ببخشید و خیلی قوی‌تر و بهتر قدم اول خود را در جهت افزایش فروش و افزایش مخاطبین خود در شبکه‌های اجتماعی بردارید.